Auzilium Partnermøte og Auzilium Flow Diagnostics
Med Auzilium som leverandør, har du en «Premium partner».
Vårt daglige oppdrag er å sikre optimal flyt og stabilitet i våre kunders bruk av Microsoft Business Central, samt levere tjenester av høyeste kvalitet. Vi tar vårt ansvar svært alvorlig, og jobber kontinuerlig med å forbedre våre rutiner og metoder for å oppnå de beste resultatene for våre kunder. To av disse tiltakene er «Auzilium Partnermøte» og «Auzilium Flow Diagnostics», som vi har utviklet for å styrke flyten og effektiviteten i Business Central, på tvers av kundens forretningsprosesser.
Auzilium Partnermøte
Basert på omfattende samtaler og kundeundersøkelser de siste to årene, har våre kunder tydelig uttrykt et ønske om regelmessige oppdateringer om nye muligheter og funksjoner i Microsoft Business Central, innsikt i ERP-markedets trender, og beste praksis fra sammenlignbare selskaper. Det er også et ønske om en mer fokusert og strategisk dialog som kan bidra til å utnytte potensialet i deres løsninger for økt verdi og målbare resultater.
Vi i Auzilium ser verdien av å etablere en fast rutine for denne typen dialog og har nå lansert “Partnermøte” som en hendelse vi gjennomfører med våre kunder to ganger per år (hver 6 måned).
«Partnermøte» avholdes to ganger årlig og er til for inspirasjon, kunnskapsdeling og planlegging av oppgaver som øker flyten i forretningsprosessene. Utover det å gi kunden oppdatert informasjon om nyheter og best practice, vill også partnermøtene gi oss muligheten til å se fremover sammen, samt diskutere og planlegge fremtidige tiltak og prosjekter. Dette gir økt forutsigbarhet for både ressursplanlegging og tilgjengelighet fra vår side, samtidig som det gir deg som kunde en tydelig plan og budsjettestimat av fremtidige utviklingsprosjekter.
Målet med partnermøtet er å jobbe enda bedre sammen for å sikre kvalitet og optimalisere kundens løsning, med fokus på økt flyt, effektivitet og lønnsomhet.
Formål med Partnermøtet:
- Evaluere implementerte prosjekter
- Presentere nyheter og «best practice»
- Vise hvordan kunden utnytter Microsoft Business Central per idag
- Gjennomgå status, styrker og svakheter
- Diskutere trender og fremtidsutsikter som påvirker kundens bruk av Business Central
- Vurdere funn fra Auzilium Flow Diagnostics (se detaljer nedenfor)
- Anbefale tiltak for å forbedre forretningsprosesser
- Planlegge fremtidige prosjekter for økt forutsigbarhet
Etter hvert partnermøte sendes et referat og en korrigert oversikt med de tiltak vi sammen har ansett som viktigst å sette fokus på. I referatet vedlegges også et tidsestimat for utføring av respektive tiltak samt forslag til startdato for igangsettelse.
Auzilium Partnermøte er vår forpliktelse til deg – en strategisk samtale som ikke bare sikrer optimal drift, men driver fremtidig stabilitet og flyt. Samtlige Auzilium-kunder vil ha Partnermøte for å sikre optimal utnyttelse av Business Central.
Fakta om Auzilium Partnermøte
- Et fysisk møte 2 ganger per år
- Øke bevissthet rundt egen bruk av BC
- Se muligheter som ligger i BC for økt effektivitet
- Inspirasjon og veiledning for økt flyt
- Planlegging av forbedrende tiltak
Auzilium Flow Diagnostics
Auzilium introduserer nå «Auzilium Flow Diagnostics», et dyptgående analyseverktøy designet for å avdekke friksjon og forbedringsområder i kundens bruk av Microsoft Business Central, med mål om å optimalisere flyten i forretningsprosessene.
I Auzilium Flow Diagnostics gjennomfører vi omfattende undersøkelser av kundens virksomhet, inkludert de ulike avdelingene og brukerne av Microsoft Business Central. Formålet er å identifisere eventuelle ineffektiviteter og områder med forbedringspotensial i forretningsprosessene. Funn og konklusjoner fra denne analysen presenteres deretter i Partnermøtet. Auzilium Flow Diagnoistics gjennomføres kun en gang per år og da i forkant av et partnermøte.
Gjennom Auzilium Flow Diagnostics gir vi konkrete anbefalinger for tiltak som kan forbedre flyt og resultater i bedriftens prosesser. Tiltakene diskuteres med kunden i Partnermøte og sammen rangerer vi forslagene basert på viktighet og prioritet. Dernest ser vi på en felles tidsplan for gjennomføring av de prosjekter vi ønsker å prioritere. Dette gir både oss i Auzilium og dere som kunde bedre forutsigbarhet med hensyn til budsjett og ressursbruk.
Auzilium Flow Diagnostics inkluderer en grundig gjennomgang av selskapets bruk av Business Central basert på en egenutviklet sjekkliste med 250 sjekkpunkter fordelt på følgende områder:
- Salg
- Kjøp
- Regnskap
- Produksjon
- Lager
- Bruk av BC
- Risiko
Våre konsulenter utfører «feltarbeid» i de ulike avdelingene for å kartlegge prosesser, identifisere friksjon og evaluere flyten i Business Central. Hvert sjekkpunkt vurderes og klassifiseres på følgende skala:
- Tilfredsstillende
- Ikke tilfredsstillende
- Ikke relevant for kunden
Dette vil kulminere i en oversikt over identifiserte forbedringstiltak som vi vil presentere i Partnermøtet.
Prosessen i korte trekk:
Vi starter altså med feltarbeidet og følger den omfattende sjekklisten som er utarbeidet for å identifisere potensiell friksjon og forbedringspunkter for økt flyt.
Alle funn presenteres i partnermøte der vi også har tatt frem forslag til tiltak som eliminerer/reduserer problemet og som vil gi gode resultater.
Sammen vekter vi viktighetsgraden på de foreslåtte tiltakene og lander i en oversikt og arbeidsplan for den kommende perioden.
Etter partnermøte oppsummerer vi det hele i ett referat der også tiltakene vi er enige om har fått ett tidsestimat og forslag til dato for gjennomføring. Fremtidige partnermøter vil inneholde en evaluering av tidligere leverte løsninger.
Fakta om Auzilium Flow Diagnostics
- Gjennomføres en gang per år
- Et verktøy for økt utnyttelse og effektivitet i forretningsprosessene i BC
- Feltarbeid med omfattende sjekkliste (250 punkter)
- Funn, konklusjoner og forslag til tiltak presenteres i «Partnermøte»
- Oppfølging og evaulering av forbedringer under påfølgende «Partnermøte»