Har du støy i bestillingslisten? Vi hjelper deg å få kontroll!

Vi viser deg hvordan du enkelt kan slette leverte og fakturerte bestillinger ved bruk av funksjonen «Slett fakturerte bestillinger». Funksjonen er fin å bruke for å fjerne unødvendig støy i bestillingslisten.

Steg 1 – Søk «Slett fakturerte bestillinger»

I Business Central søker du først etter «Slett fakturerte bestillinger»

Så angir du om du vil slette utvalgte bestillinger eller alle bestillinger som er levert og fakturert.

Steg 2 - Utfør funksjonen «Slett fakturerte bestillinger»

I dialogboksen så har du valg i forhold til hvilke bestilling (som er mottatt og fakturert) som skal slettes i Business Central:

Du kan angi en enkelt bestilling, leverandør etc. , men dersom du lar alle feltene stå blanke så vil alle bestillingene som er mottatt og fakturert bli slettet. Vi anbefaler å benytte blank (tom verdi) når du kjører funksjonen. Når funksjonen er kjørt så ryddes det i bestillingslisten og det er mindre usikkerhet hvorvidt en bestilling som ligger i listen er ferdig eller ei.

Denne funksjonen kan også settes opp i en jobbkø slik at oppryddingen skjer med jevne mellomrom for eksempel 1 gang i uken / måneden uten at man selv aktiv må ta initiativ til å utføre funksjonen.

NB! For å se på slettede bestillinger i etterkant så anbefaler vi å aktivere lagring til bestillingsakriv i kjøpssoppsettet.